Friday 19 February 2010

Mengapa???

Pernahkah anda terfikir sesuatu yang diungkapkan boleh menjadi suatu tusukan yang mencederakan keindahan sesuatu 'hati'? Mungkin tidak! Sememangnya, kita selalu beranggapan sesuatu yg dinyatakan sebagai berseloroh seharusnya disifatkan berseloroh sahaja. Namun sebaliknya yang berlaku. Disebabkan ketajaman tusukan yang diberikan, kata-kata seloroh itu boleh menjadi satu 'pekong yang menanah' di kemudian hari.

Mungkin aku terlalu mengikut perasaan, mungkin kerana jangkauan usia yang telah menyinggah ke petang membuat ku mudah terasa....ada banyak betul kemungkinan! Tapi yang pastinya, aku terasa! Aku sedih...teramat sedih dengan kata-kata 'seloroh' itu! Maaf...buat hari ini ..bagiku tiada senyuman yang dapat menyerikan wajah ku yang sememangnya dah ku rasa kusam!

Sememangnya aku sedih sungguh! Adakah aku akan terus bersedih...mungkin untuk hari ini sahaja, tapi hakikatnya, kesedihan yang telah terpahat di dada akan terus terpahat dan tak dapat dipulihkan walaupun lukanya tiada kelihatan dan tak nyata.

Maaf..kamu sudah membuka jurang persepsi dihatiku ini...tiada mungkin boleh dijangkaui lagi!..
Maaf...aku tidak boleh menerimamu lagi!!!

No comments:

Post a Comment