Monday 7 September 2009

SELAMAT MELANGKAH KE SYAWAL

Detik masa berlalu tanpa menghirau sesiapa, yang tertunggu-tunggu tetap akan menunggu sementara yang mengejar setiap saat yang berlalu akan terus mengejarnya tanpa rasa penat atau jemu...mereka adalah insan yang tahu mengharga masa. Begitulah dengan Ramadhan ini..sudah hampir sampai kepenghujungnya dan selang beberapa hari lagi syawal akan menjelma.

Banyak perkara yang bermain dibenak kepalaku...adakah aku akan berjumpa lagi dengan Ramadhan pada tahun hadapan....adakah apa yang aku lakukan selama ini sudah cukup atau masih ada banyak ruang untuk dipenuhi dengan amalan....Rasanya ruang-ruang itu akan sentiasa ada selagi digelar insan dan selagi masih bernyawa lagi....Banyak benda yang harus dilakukan semasa kita masih hidup...bagiku kehidupan adalah suatu pencarian ilmu dan amalan yang tiada batasan dan penghujungnya, hanya sesudah nafas yang terakhir dihembuskan barulah pencarian dan pengumpulan itu tertutup buat selama-lamanya.

Harapan dan doaku selama ini hanyalah untuk diberikan taufik dan hidayah juga petunjuk kejalan yang benar oleh Allah s.w. dan semoga segala amalan diterima. Semoga anak-anak ku menjadi anak yang soleh dan kami sekeluarga dijauhi dari apa jua kesusahan atau godaan. Semoga kami semua tergolong dalam golongan mereka yangberiman dan dikasihi oleh Allah s.w. Ku juga berdoa menjadi isteri yang solehah dan sentiasa mentaati suamiku. Inilah harapan dan doaku selama ini semoga dikabulkan Allah s.w.

Banyak perkara telah berlaku pada Ramadhan ini, ada kesedihan, kepayahan, kekecewaan dan keinsafan. Bagiku yang baik datangnya dari Allah dan yang buruk adalah perbuatan manusia itu sendiri. Semoga syawal yang mendatang ini membawa satu sinar harapan dan kebahagian buat semua. Marilah buka lembaran baru pada syawal ini, lupakan yang keruh ambil yang jernih dan buatlah 1 syawal ini titik permulaan bagi suatu perjalanan yang dirahmati dan diberkati Allah jua.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI & MAAF ZAHIR BATIN BUAT SEMUA.


No comments:

Post a Comment