Wednesday 2 September 2009

Dilema

Setiap kali pendapat ku dipinta mengenai sesuatu isu fikiran ku akan bercelaru mencari jawapan yang tepat. Tapi adakah jawapan yang ku beri itu benar-benar yang terbaik buatnya??? Buntu...sebenarnya ku buntu!!! Sebabnya, apa yang terbaik ku fikirkan mungkin bukan yang terbaik buat dirinya...jadi siapalah aku untuk menasihatinya...setakat seorang kawan yang boleh dibawa berbincang...untuk mendengar segala kelohan ..dan untuk meminjamlan bahu tatkala menangis!!! Ya...itulah sebenarnya diriku....semuanya demi satu persahabatan.

Tapi....bagaimana pula dengan diriku...adakah sesiapa diluar sana yang sanggup mendengar keluhan perasaan yang ku pendam selama ini....???? Pada hematku hanya saorang saja yang boleh ku ceritakan segalanya...tapi adakah ku akan berbuat demikian...mungkin tidak!!!!

Aku akan tetap dengan diriku yang suka memendam rasa, berbicara sendirian didalam benak kepalaku ...aku tak mudah untuk berbicara dengan sesiapa..bukan sifatku untuk berbuat demikian walaupun buat teman yang karib!!

Heheheh...aku memang suka solo, cari jawapan solo, bermasalah pun solo....kenapa kau tanya??? sebab aku tidak mahu sesiapa pun tahu akan kekurangan ku ataupun apa pemasalahanku...yep! that's it...i'm a lone ranger!

Tapi..bagi ku setiap kebuntuan ada jalan nya..cuma kita kena berusaha mencari jawapan nya..sentiasa melapangkan diri, bermuhasabah dan fikir secara positif. Yang pastinya..every cloud has a silver lining...yang kusut dileraikan dan pastinya tiada kekusutan lagi.

Sentiasa berdoa kepada Yang Maha Esa agar diberi petunjuk juga taufik dan hidayah...semoga diterangkan hati, dilapangkan fikiran. Sekiranya masih buntu, ambillah wuduk dan sembahyang hajat atau istikharah saja. Rajin-rajinlah membaca al-Quran kerana ianya memang memberi ketenteraman yang tak terhingga juga menenangkan hati yang gundah-gulana. InsyaAllah....

No comments:

Post a Comment